2/1/07

hallo allemaal, bonjour, buenos dias, nee ha, guten tag, moi, ciao

een verwelkoming vanwege elke nationaliteit hier opgesloten in het sunvilla-appartementsgebouw.
Waarom opgesloten? wel, voor degenen die regelmatig op onze website komen kijken, en heeeeeeeleeemaal naar beneden scrollen waar het weerbericht dagelijks gepost wordt, zal het geen verrassing meer zijn, maar het sneeuwt hier dus alweer. met uiteraard de bijhorende koude. temperaturen die rond de -5 tot -11 schommelen en een wind die u er keihard aan doet herinneren dat je nog een muts moet kopen. want als iets hier afziet, zijn het wel onze oren. niet enkel buiten in het vriesweer, maar ook tijdens de lessen.
hoewel het leuk is om de amerikaanse stijl van lesgeven eens aan de lijve te ondervinden, worden de lessen er niet bepaald interessanter op. uiteraard is elke amerikaan er rotsvast van overtuigd dat de wijze waarop in amerika alles gemaakt en gemarket wordt, de ultieme manier is. tot vervelens toe wordt het herhaald tijdens de lessen. elke vergelijking met het "nietige" europa eindigt resoluut in een spotfestijn en eigenlijk vrij domme conclusies vanwege de amerikanen.
een voorbeeldje zegt u? awel graag!! iets wat regelmatig aan bod komt, is het feit dat er in europa nooit ijs in drankjes gedaan wordt. wat dus eigenlijk klinkklare onzin is. ik moet in belgië toch heel hard zoeken naar een café dat met plezier wat extra cola in uw glas doet. nee, ze vullen het liever op met ijs, om op die manier wat minder cola te geven. niet zo volgens de doorsnee amerikaan. ze zijn er rotsvast van overtuigd dat wij in europa nog nooit van ijs gehoord hebben.

buiten die amusante en ignorante opmerkingen van de amerikanen, zijn de lessen al bij al maar vrij saai. onze professor van marketing doet zijn uiterste best om de lessen grappig en aangenaam te maken, wat hem ook lukt. maar volgens onze bescheiden mening zouden die 3 andere paljaskes daar beter eens een voorbeeld aan nemen. knikkebollend doorstaan we telkens het volledige uur en extra kwartier de marteling. al een geluk dat we maar 2 dagen bij die paljaskes moeten zitten. méér zou niet haalbaar zijn.

zaterdag werden we door onze roommate, Caleb, getrakteerd op een uitstapje naar een ECHTE amerikaanse mall. jezus, wat een winkelparadijs is me da daar, seg! je kan het vergelijken met wijnegem shopping center, maar dan in het groot (go figure) wel zeer gevaarlijk voor de portemonee. alles is daar minstens 25% goedkoper als dat je het thuis zou kopen. aanbiedingen in de aard van "2 jeansbroeken voor slechts $89" zijn absoluut niet raar. en tzijn dan nog schoon broeken ook. wat hebben wij gekocht? wel, jan en ik hadden allebei ons oog laten vallen op een paar schoenen van DC, voor sommigen onder u misschien een bekend merk, maar voor ons absoluut niet. vette schoenekes moeten we zelf eerlijk toegeven. maar de absolute TOP-aankoop van de dag kwam uit Spencer's. (één of ander uit de kluiten gewassen Fotokado.) jawel, de heren uit kamer 504 beschikken sinds zaterdag over een echte BEERBONG. voor degenen die niet weten wat een beerbong is, herinner u uit de films een trechter en een stuk tuinslang gevuld met bier. ;-) die aankoop werd aangevuld met wat aankleding van de kamer. namelijk 2 posters met vrouwelijk schoon op. het begint hier zowaar op een jongenskamer te lijken. :-o
zaterdagavond is hier, net als ik belgie trouwens, een uitgangsavond. we wilden wel eens wat anders proberen dan onze "stamdiscotheek" Icon. dus besloten we om naar Jordans Creek te gaan. in de eerste plaats omdat Jan en de rest van de underaged mensen daar binnen konden zonder 20 dollar te moeten dokken. aangekomen wisten we niet wat we moesten denken. van de buitenkant leek het op een industrieel gebouw, aan de binnenkant leek het een uit de kluiten gewassen hooischuur. één voordeel! Jan kon er eigenlijk ongemerkt drinken, mits iemand anders de drank voor hem ging halen. de dansvloer was namelijk zoooooo donker dat je bijna niet kon zien waar hij ophield. wat er dus voor zorgde dat enkelen zo hard (en onoplettend) aant dansen waren dat ze tegen de muur aankwakten. maar den deze gaat toch bij zen "stamdiscotheek" blijven. betere muziek, betere sfeer, gewoon beter eigenlijk.

Maandag heeft Kristoff ook eens een poging ondernomen om de eerste overtollige kilootjes kwijt te spelen. savonds mocht ondergetekende, de mexicaanse José eens vergezellen op een avondje afzien. wel, ik kan u zeggen, tis nu 3 dagen later en ik zie nog steeds af. ik voel spieren waarvan ik ervoren zelfs niet wist dat ik ze had. die mexicaan bleek oersterk te zijn (american football speler) en met een poging om niet onder te doen, moet ik mij toch ergens serieus miskeken hebben. een kilo of 25 miskeken denk ik zo. mooi gevolg, men tieten staan gespannen als een drumvel...van de spierpijn. biceps en triceps bereikten nooit eerder geziene vormen, eveneens van de spierpijn. Wat een uitzicht....ik hoop dat m mij nooit meer meevraagd. :-(

wat is er verder nog voor interessants gebeurd? oh ja, dinsdagavond was er een internationaal karaoke-avondje, waar bleek dat de engelse James over een zeer goede stem beschikt, met de bijhorende show-moves. Right Said Fred zou van jaloerzie uit zijn voegen gesprongen zijn, moest hij de performance van "I'm too sexy", uitgevoerd door onzen James, gezien hebben. ook zeer leuk was de eerste ervaring van vicky en kristoff met een nieuw soort voedsel, namelijk SUSHI. nooit gedacht da rauwe vis zo lekker kon zijn. (tot 2x toe zelfs)

verder hebben we niet zo veel spannends meer beleefd denk ik zo. zoals ge misschien zelf wel kunt zien, is er sinds het schooljaar begonnen is, niet veel interessants meer gebeurd. de eerste 2 weken waren vakantie. tijd voor het serieuze leven!!
ik wil vakantie :-(

17 comments:

Anonymous said...

yoyoyo collega's
jullie hebben daar nogal miserie gehad zie ik. amai!
Wij zitten hier in jonensboro, arkansas. het sneeuwt hier ook nu. vandaag was de school gesloten en ik denk morgen ook want het blijft terug liggen. die zijn hier niks gewend eh. ze begonnen hier gisteren allemaal te flippen toen ze de sneeuw zagen.
en ja, hier zijn de amerikanen even dom. where are you from. -From belgium. OOHH NICE that's somewhere in Europe, right?
of ohyea belgium, i like it. en dan kunt ge van hun gezicht aflezen dat ze het totaal nie weten liggen :d maja

hebben jullie ook problemen voor aan drank te geraken. alle wij zitten en een dry county, das miserie zer. als ge drank wilt moet ge 20 minuten rijden tot ge buiten de county zijt en dan da terug smokkelen. ma al bij al valt het nog mee. tis nie dat we hier al een maand droog zitten:)

alle ik ben is door, ik wens jullie nog het beste daar.
yuuuuuuuuw
dietger

J@n said...

ge kunt misschien da weer-ding bovenaan zetten ;)

mike said...

ja mannen, het serieuze leven is precies begonnen. maja het zou tijd worden,het kan geen vakantie blijven eh ;-)
zoals ge wss ook wel gemerkt hebt, is hier ook de lol een beetje ervanaf (geen nieuwe posts meer op de roddelblog) en presentaties a volonté. cé en ik hebben onze van exportmanagment gisteren gegeven en ik heb peeters (aka Gizzle) nog nooit zo horen stoefen over een presentatie van mij. ik quote:"perfect, meer moest dat niet zijn, precies wat ik verwachtte" maarja, het zal wel aan de samenwerking met cé gelegen hebben ;-)

nu begint het werk al wat te slinken en hebben we weer mooie vooruitzichten : over 2 weken een MARKETINGDAG met de gebruikelijke receptie, yeah guys we're gonna miss you there

ik ga het hierbij houden

greetz x-mike-x

Annechien said...

hola, que tal?
man kheb weer iets gemist daar bij jullie! zingen!!! men favoriete bezigheid, ik had het toch wel durven opnemen tegen u kameraadje :p

ini mini :-) said...

Hey men friendjes

Blij nog wat van jullie te horen :)

Jaja van school gaat ge niet dood hoor.. wij zien hier ook wa af ;-)zoals mike al zei.. (ahja laat u wel niet doen door die Amerikanen die ons beledigen eh! anders... zal ik es afkomen ;-))

Spijtig dat het weer opnieuw slecht is. Hier mogen we nog steeds niet klagen over het warme weer!

Kristoff kzen benieuwd om uw afgetraind lichaam te zien ahahah :p (ps hoe ist met Vi hare Sportoufit?? is die al vuil geworden hihi)

Ik ga wat verder doen voor school :s

Dikke zoen!! Amuseer jullie nog vanavond! (ik ga de Mosquito onveilig maken, spijtig genoeg zonder jullie 3tjes!!!)

Miss you!!!!!! xxxxxxxx

Kristoff en Ann said...

ine, denk da de sportoutfit van vi al hennig vuil is geworden. ligt vol met stof.

dietger, qua drank heb ik hier geen problemen. we hebben een tankstation aan het einde van de straat waar regelmatig een 20-pack wordt uitgehaald door mezelf, aangezien de rest hier nog geen 21 is. maar we moeten toch al geen 20 minuten rijden. wel 20 minuten wandelen, maar da hebben we er uiteraard ook wel voor over. hebben jullie ook een blogspot?

mike: ik had nie anders verwacht dan een nagenoeg perfecte presentatie. met minder zou IK ontevreden geweest zijn. ;-)

Vaes: da weer-ding blijft onderaan staan. heb geen zin om daarmee te zitten kloten. :-)

Annechien: ik heb u nog altijd nie horen zingen. dus ik kan nie zeggen wie de betere zanger was van u twee. ge zult het ons eens moeten bewijzen he. filmkes kunt ge altijd doorsturen, want een privéconcertje zou wa duur uitvallen, aangezien het niet goedkoop is om even tot hier te vliegen.

Callie said...

Heylaba'kes,

als rasechte marketeer lees 'k da hier ook es af en toe hé.. Wou jullie nog veel succes wensen ginder en dan lezen we de volgende avonturen wel weer hé..

Saluutjes C*

ferda said...

ellooow

mja..ferda komt hier ook ens commentaar schrijven se ;)

is écht tof om jullie "spannende belevenissen" te volgen; Vicky die vastvriest aan de grond,Jan die undercover gaat,Kristoff die bodybuilder wordt,.. God knows what else..!! :p :))

Any how, laat ze daar maar weten waar België ligt eh! ;)
take care -X-

Anonymous said...

hehehe ja ene van ons is ook nog geen 21, ma tis wel makkelijk op te foefelen met de identiteiten hier.
ja we hebben ook een blogspot, mijn twee informatica collegas daten die meestal. hier is het adres: http://phlgoesusa.blogspot.com/

yuuw

Francesco said...

yow kerel,

Hoe is't ermee ginder? Heb eventjes wa foto's bekeken, ziet er wel een leuke bende uit ginds.

Work hard, Have fun en don't forget about us... ;-)

Salukes,
Franco

Cédric said...

Ik vind het Minor armbandje en de 2 M'en op de handen wel geweldig :D

En er wordt natuurlijk ook gepokerd zie ik, wie heeft er gewonnen en wie is bankroet gegaan (ik kan't al raden...) ;-)

Groetjes,

Kristoff en Ann said...

cé: wie denkt ge dat er gewonnen heeft? ;-) al 3 keer zelfs? ;-)

Anonymous said...

Hij heeft mij wel 2x geklopt op een All in, verdient of niet ... ;)

Kristoff en Ann said...

absoluut verdiend ;-)
check raisen noemen ze zoiets :-D
other time - other game - maybe other outcome ... who knows...

Cédric said...

Hehe nice one ;-)

Anonymous said...

Kristoff Amigo,
Cava? Zo te lezen geen probleem. Zo te zien aan de foto's nog minder een probleem...een luxeprobleem misschien wel.

Btw kom terug basketten man...We missen u en geraken niet weg uit de degradatiezone...één voordeel. Als gij volgend jaar terugzijt kunnen we terug voor de titel gaan in provinciaal ;-) And you know what that means...Fame, Glory and beer.

Amusemeer u daar nog en de groeten daar aan iedereen die ze wil!

Nathalietje said...

Hoi mn schattekes!
Sorry voor mn late reactie, heb eindelijk gevonden hoe da hier marcheert :D.
Zal voor jullie duimen met de examens, ma kben er zeker van da jullie da goed gaan doen!!! Ik ga nog wa frans leren :(
ps. Vi, kunt ge home and away kijken daar? hihi :D
Dikke kus nathje
xxxxxxxxxxxxxx

Het Weer in Springfield Missouri ( F70=20° - F32=0°)

Zone Forecast for Springfield, MO

Time in Springfield (+ 1 uur)